zaterdag 25 augustus 2007

Zwaartekracht

Vandaag heb ik weer eens nagedacht over een aantal dingen, als zuigeling heb je daar tenslotte genoeg tijd voor en je schijnt er later slimmer van te worden. Zo is daar dat ding met de Mutsy (mijn luxe kinderwagen) en de rare wieltjes. Ondanks alle goede berichten over deze bolide was mijn eerste ritje gisteren niet zo'n heel groot succes. Om de paar meter leek het wel of het linker voorwieltje blokkeerde of op zijn minst niet goed was uitgelijnt. Nu weten de techneuten onder ons dat het uitlijnen van zwenkwieltjes natuurlijk onzin is dus moest er een andere oorzaak zijn. Gelukkig was daar vandaag ome Coen en die stelde vast dat het niet helemaal normaal was dat bij het omhoog liften van de voorkant van de wagen, wat overigens bijzonder handig is bij het nemen van stoepjes, de wieltjes eronder vandaan vallen. Het natuurverschijnsel dat dit verschijnsel veroorzaakt noemen wij zwaartekracht, deze zorgt ervoor dat dingen van boven naar beneden gaan tot ze op de grond liggen en dat ik, later als ik wat groter ben, daar veel plezier aan ga beleven.
Nadat ome Coen, vriendelijk als altijd, geïnformeerd had of mama de handleiding zorgvuldig gelezen had (u mag eenmaal raden) kwam hij erachter dat het zwenkwielblokkeer palletje van de Mutsy in de verkeerde stand stond zodat de wieltjes slechts in de starre positie vastgeklikt konden worden. Nu had ik daar vanzelfsprekend ook al zelf aan gedacht maar omdat mijn oog/hand coördinatie nog niet helemaal goed werkt moest ik wel op oom Coen wachten. Een ander geval van zwaartekracht zijn mijn vlekjes, ze begonnen op mijn hoofd en zijn langzaam naar beneden gegaan via mijn rompje naar mijn benen. Jullie begrijpen het niet meer helemaal? Tja dan ben ik bang dat jullie als zuigeling voornamelijk bezig zijn geweest met zuigen en minder met nadenken......

1 opmerking:

Anoniem zei

Hello!! Congratulations for the baby :-) Unfortunately my Dutch skills do not allow me to understand much but photos always make up for it, so there it goes, a request to see a photo of happy Aunt Monica with the baby :-)

Kusjes,

Nadia, Greece