donderdag 25 oktober 2007

Auw

Wat mij gisteren toch is overkomen is eigenlijk te gek voor woorden. Het was weer tijd om met mama naar de APK te gaan, jullie weten het vast nog wel, dat consultatieburo waar ze je het hemd van je lijf vragen. Ik ben niet dol op die plaats, maar goed, mama is meestal apentrots als ik wat gegroeid ben en dat plezier wil ik haar niet ontnemen. Wij gaan zoals gebruikelijk naar binnen en ik wordt ontkleed, helemaal niet zo erg want het is daar altijd aangenaam warm en ik ben graag bloot. Als mama thuis gewoon de verwarming wat hoger zet is al dat gedoe met lastige kleertjes helemaal niet nodig! De volgende normale stap is dan dat ik gewogen en gemeten wordt en toen begon het al mis te gaan.
Mijn lengte heeft mama vorige week nog thuis gemeten en ik was ongeveer 62 centimeter maar die vraag-mensen kwamen niet verder dan 60 cm, alsof ik in een te warm bad heb gezeten of zo. Mijn gewicht was alleen maar 'gemiddeld' toegenomen en dat gaf reden tot zorg aangezien ik vorige keer nog bovengemiddeld zat. Ja sorry hoor consultanten, allereerst vraag ik niet om deze informatie en geven jullie dus ongevraagd je mening en daarbuiten maakt het procentueel best wel aardig wat uit of ik wel of niet net een volle luier heb geproduceerd voordat ik naar jullie gezellige kantoor kom.
Het ergste moet nog komen, ik lig daar en let heel even niet op. Pats krijg ik twee prikken in mijn benen. Natuurlijk was ik sprakeloos van verontwaardiging, hoe halen die botterikken het in hun kop om mij zomaar te prikken. We waren alweer thuis toen het tot me begon door te dringen wat ze mij hadden aangedaan en die stomme prikken begonnen ook nog pijn te doen. De hele middag ben ik troosteloos geweest, ik moest dit op mijn eigen wijze verwerken en heb langdurig en luidruchtig gehuild. Pas toen Coen kwam met een zalfje en een pilletje ben ik met moeite tot bedaren gekomen. Ik heb gegeten en ben ik in slaap gevallen tot ver in de volgende dag. Een ding is zeker, mishandelingen als deze mogen nooit meer gebeuren, ik richt een baby bond op tegen dit soort misstanden, Catinca gaat harde actie voeren!

Geen opmerkingen: