maandag 21 januari 2008

Even een vlekje wegwerken

Nadat we van het logeerpartijtje bij Coen thuiskwamen kreeg ik langzaam maar zeker over mijn hele lijfje rode vlekjes. Dat gaat zo niet echt opschieten met de vlekjes en mij, ik voelde me ook een beetje lusteloos maar niet echt ziek of zo. Weer paniek in huis natuurlijk, weer naar de dokteres, weer vlekjes, weer wat aan mijn lijf. De dokteres, ik kom daar zo vaak dat ze een beetje Mama Doc begint te worden (vooral niet te verwarren met Papa Doc), kon er niet zoveel van maken. Na een paar dagen gingen de vlekjes weer weg en mama dacht dat het de vijfde ziekte was geweest, een beetje zoals in de vijfde van Beethoven, de vijfde brigade of de vijfde man (of was dat nou de vierde, tja van voor mijn tijd denk ik). Over anderhalve week ga ik naar een hele slimme dokter in Zwolle die heel veel van vlekjes weet en van het wegwerken daarvan.
Ondertussen ben ik ook nog hard aan het groeien, mijn bewegingen worden steeds beter, het buikrollen lukt al bijna en ik kan al echt lachen met geluid en zo. Mama verzint allemaal nieuwe leuke spelletjes en ik kan in een kinderstoeltje zitten zonder hulp, nou ja een kussentje onder mijn billen, dat dan weer wel. Mama probeert mij te voeren met allerlij kleine vaste hapjes, vandaag kreeg ik bloemkool. Mmm daar moet ik wel even aan wennen hoor, net als aan rijst en zure appel. Maar banaan en peer gaan er goed in, ook krijg ik in mijn laatste voeding wat rijstebloem zodat ik langer slaap. Vanzelfsprekend heeft een en ander wel invloed op mijn spijsvertering en had ik weer wat last met je weet wel, natuurlijk maakte mama zich weer zorgen over mijn welzijn. Na twee dagen voelde ik dat er wat ging komen maar het zat nog een beetje klem. Wat doe je dan, je gaat heel erg moeilijk kijken, maakt wat kreungeluiden en krijgt een rode kop, dan plotseling....poef dan schiet het los hé. Mama vroeg vlak voor de luierinspectie nog, zal ze al wat gedaan hebben? Nou reken maar, het was wel binnensluiers gebleven maar zowel de kwaliteit als de kwantiteit waren ver bovengemiddeld :-)

Geen opmerkingen: