maandag 5 november 2007

Oei, alweer

Volgens de 'Oei ik groei' ben ik alweer aangeland bij een groeistuip, dat zal alweer de derde op rij zijn en er wordt van mij verwacht dat ik deze week wat knorrig ben. Na deze stuip kan ik gelukkig weer wat langer gezellig zijn en dat is wel zo leuk, mmm ja.... dat zeg ik wel zo maar er zaten ook nog wat prikken aan te komen. Maar even niet aan denken. Het valt niet mee al dat gegroei en ik heb nog bijna 18 jaar te gaan voordat ik uitgegroeid ben. Het is hard werken als baby, de mensen kijken naar je en je hoort ze denken: kon ik dat nog maar, lekker de hele dag nietsdoen. Nou, ik heb nieuws, niksdoen pffff.. het is gewoon keihard werken als baby maar dat zijn jullie al lang weer vergeten. Groeien, drinken, opdruk oefeningen, buikspier oefeningen, de wereld verkennen, sabbelen, mekkeren, rammelen en ga zo maar door.
Over sabbelen gesproken, sinds een paar dagen heb ik een onbeschrijfelijke behoefte om allerlei pluizige dingen in mijn mond te stoppen. Mijn knuffels hebben geen leven meer, de een na de ander wordt door mij 'besabbelt' en ik weet best wel dat het niet hoort en dat aan knuffels sabbelen niet echt lekker is maar dit is sterker dan mezelf. Mijn verstand zegt dat ik boven al dit soort dingen moet staan maar mijn baby-hormonen zijn het daar duidelijk niet mee eens. Ik probeer me ertegen te verzetten maar het is echt onbegonnen werk, de hormoontjes zijn de baas over mij.
Ook zo'n hormonale ondeugendheid, ik had voor mezelf een nieuw spelletje verzonnen dat 'houd je poep op' heet, vier lange dagen heb ik het volgehouden en mama was daar geloof ik niet zo gerust op. Gisteren werd de druk te groot en ondanks mijn dappere pogingen hield ik het niet meer en ja, dan is zo'n luier toch al snel veel te klein. Mama en oma waren sprakeloos en ik zat tot aan mijn oksels... nou ja jullie begrijpen het wel. Gisteravond dacht ik laat ik het spelletje eens omgekeerd proberen, mama was bezig me te verschonen en net toen ze een verse luier onder mijn billetjes schoof..... jullie begrijpen het alweer. Hihihi, drie luiers waren er nodig voordat er ééntje droog om mijn achterwerk zat.

Geen opmerkingen: