dinsdag 11 september 2007

Wie is de baas?

Ze hadden mij er al voor gewaarschuwd op de baby cursus. In het grote babyboek staat:

In de eerste fase van je baby zijn zal je merken dat er iets aan je hoofd vastzit, dit onderdeel noemen we romp en aan die romp zitten een aantal uitsteeksels. Twee van deze uitsteeksels heten benen en de andere twee heten armen. Aan deze benen en armen zitten weer andere uitsteeksels, namelijk tenen en vingers. Het grappige aan al deze uitsteeksels is dat ze onafhankelijk van elkaar kunnen bewegen al zul je merken dat deze bewegingen vooralsnog compleet willekeurig zijn.

Verderop in het boek staat dat je zult leren om al die onwillige onderdelen op commando te besturen maar dat dit zeker in het begin erg moeilijk is. Ouders wordt dan ook aangeraden (in het grote Ouderboek) om vooral huisdieren en andere breekbare zaken in de eerste jaren uit de buurt te houden. Op dit moment heb ik nog maar twee dingen redelijk onder controle en dat is het mekkeren om eten en de zuigreflex. Beide zaken zijn echter aangeboren en tellen eigenlijk niet mee. De besturing van de rest van mij is vooralsnog een raadsel, wat ik ook probeer er is nog geen touw aan vast te knopen, een ding is zeker: ik ben geen baas over eigen ledematen!

Geen opmerkingen: