zondag 16 september 2007

Baby taal

Om mijn omgeving geïnteresseerd te houden in mijn persoontje heb ik besloten om te beginnen met baby praat. Volgens het baby handboek is het verstandig om niet al teveel van jezelf in één keer pijs te geven, je hebt er veel meer plezier van als je je kunnen in meerdere kleinere porties tentoonstelt. Ik heb eerder al het borsthappen en de schriktrappel laten zien maar de reacties daarop zijn wat aan het verminderen dus is het nu tijd voor baby praat.

Het is verbazingwekkend hoe blij mensen worden van de minieme aaah's en rrrrgggg's die ik produceer, zeker als ik er de juiste gelaatsuitdrukking bij tover. Grote open ogen en een beetje verbaasde ontdekkende blik in combinatie met de juiste klank en het publiek smelt helemaal weg. Complimentjes, goedkeurende geluiden en extra veel aandacht zijn mijn deel, de meeste mensen vergeten zowaar hun eigen taalvaardigheden en beginnen mij na te praten. Destijds als foetus op de baby cursus had ik nog zoiets van 'ja dat zal wel' maar de cursus en het bijbehorende baby boek hebben het tot nu toe allemaal goed. Misschien had ik toch nog wat beter moeten opletten in die tijd, mar ja he, je bent foetus en hebt nog niet het verantwoordelijkheid gevoel van een pasgeborene.

Geen opmerkingen: