zondag 2 maart 2008

Genetische afwijking

Oh wat gaat de tijd toch snel, ik vraag me af of er zoiets bestaat als een baby agenda met takenlijst. Af en toe weet ik van boven niet meer dat ik van onder een luier heb. Vorige week was Valentijn jarig (het petekind van mama) en daar zijn we natuurlijk naartoe gegaan. Het was reuze gezellig en er waren een heleboel andere kindertjes waar ik mee gespeeld heb. Er waren ook broodjes hot dog met zuurkool, mosterd en ketchup maar daar mocht ik nog niet in happen, ook al ben ik al een paar weken aan de vaste hapjes. Overigens worden de hapjes bende wel heftiger. Bij sommige maaltijden zit ik van top tot teen onder het hapje om nog maar niet te spreken van mijn omgeving. Genetisch klopt er iets niet helemaal aan mij met die hapjes, mama houdt van fruit, tante Monica houdt van fruit, oma houdt van fruit, overgroot opa houdt van fruit, kortom de hele familie houdt van fruit en dan heb ik het niet over een verdwaalt appeltje maar over kilo's tegelijk! Om de een of andere reden vind ik fruit niet zo lekker, in het begin vond ik een banaan nog wel gaan maar mijn interesse gaat toch meer uit naar de broccoli achtigen.
Mama en ik zijn ook op zoek naar opvang voor mij, het ene kinderdagverblijf na het andere zie ik, gastouders flitsen in onafgebroken rijen voorbij maar mama is er nog niet uit aan wie ze mij toevertrouwd. Eigenlijk wil mama me helemaal niet toevertrouwen aan iemand en dat komt natuurlijk omdat ik zo onweerstaanbaar en bescheiden ben (hmm, hmm). Mama zit er maar mee, ik wou dat ik haar wat kon helpen maar ook al doe ik reuze mijn best het lukt me gewoon niet zo goed om minder onweerstaanbaar te zijn.
Sinds vorige week ben ik de trotse eigenaar van een nieuwe kinderstoel, een mooie witte met prinsessen stoelverkleiner. Hij zit heel erg lekker en is ook handig in het gebruik. Nu ik bij de grote mensen aan tafel zit kan ik ook eens wat meer op hun gewoonten letten en kijken of ik daar wat van kan opsteken. Zo was mama laatst een glas water aan het drinken en dat moest ik natuurlijk ook proberen, ik moet zeggen dat die eerste poging nog niet zo moeilijk was. Maar ja, het blijft natuurlijk wel water, niet te vergelijken met mamamelk. Nu heeft mama tegenwoordig niet altijd genoeg melk en aangezien ik allergisch ben voor koeien is er nu toch een vreemd goedje in huis. Het ziet er uit als melk maar daar is ook alles mee gezegd, het is gewoon niet lekker en als ik niet teveel honger heb weiger ik ook deze melk te drinken. Ik wacht wel op de echte melk!

Geen opmerkingen: