maandag 10 december 2007

Speelgoed

Wat ik helemaal vergeten was te vertellen zijn mijn laatste ervaringen met Loulou de Poes, ik weet niet of het echte liefde tussen ons gaat worden. Loulou is een tikje jaloers op mij, ja ik ben nu eenmaal de ster in huis, en ze vindt mij ook maar een vreemd wezen. Meestal blijft ze uit mijn buurt en bekijkt me van een afstandje met argusogen. Haar keukengedrag is nog niets veranderd, als er iemand een beweging richting keuken maakt dan staat Loulou daar al te mekkeren om wat lekkers. Meestal levert dat niets op maar heel af en toe en als oma in de buurt is krijgt ze wel eens een extra hapje.
Laatst lag ik op de grond met mijn baby-gym te oefenen en wat te spartelen toen Loulou plotseling met mijn voetjes begon te spelen, ze schrok er zelf van en ik ook wel een beetje. Kijk, ik mag graag met speelgoed spelen maar om als speelgoed gebruikt te worden is toch wel wat minder. Pas geleden zat ik op schoot en wilde Loulou dat ook, ze sprong pardoes naast me en liet zich op een zijkant vallen om gekroelt te worden. Ze is wel lekker warm en zacht maar ook ernstig harig en dat haar valt met bossen van haar af. We zullen zien of Loulou en ik ooit vriendjes worden, voorlopig houd ik het maar bij mijn knuffels. Een tijdje geleden heeft één van onze buren Loulou ernstig beledigd toen ze in haar onschuld vroeg: Hoe heet jullie poes ook al weer, Loeder?
.

Geen opmerkingen: