donderdag 27 december 2007

Even bijpraten

We moeten nodig even bijpraten want ik heb al een tijdje geen bericht geschreven. Dat komt zo, ik had een storing aan mijn ingebouwde wifi antenne en kon dus geen berichten uploaden naar mijn weblog. Gelukkig zit er nog garantie op mij en ben ik kosteloos gerepareerd (mooi he, die nieuwe zorgwet), er zat een draadje los bij mij en ik ben bang dat het niet het laatste draadje is dat aan mij loszit.
Allereerst begin ik een beetje uit mijn groeisprong te komen en ben ik ook niet meer zo'n boos appeltje maar weer meer een oogappeltje zoals het hoort. Wel ben ik door het consultatieburo opnieuw geprikt, het lijkt wel of er geen eind aan die gekkigheid komt. Je wordt als zuigeling gewoon misbruikt als een speldenkussen, ik heb in elk geval deze keer wel mijn ongenoegen duidelijk gemaakt aan de behandelende artsin (das dus een vrouwtjesdokter, nee niet een dokter alleen voor mevrouwen maar een mevrouw die dokter is, je moet zo op je woorden letten tegenwoordig), ze schrok er wel van toen ik haar bestraffend toe histe. Sorry, ik weet dat hissen niet echt een woord is maar dat deed ik nou eenmaal. Voor de rest vonden ze bij het buro dat ik goed op allerlei lijnen zat en netjes op het gemiddelde, alsof ik een gemiddelde baby ben, alsof er ergens op deze wereld een gemiddelde baby is. Luister consultanten, gemiddelde baby's bestaan alleen in jullie kleine bovenkamertjes en niet in de echte wereld, wij baby's zijn allemaal heel erg bijzonder, stuk voor stuk uniek, wij laten ons niet vangen in jullie stomme lijntjes of statistieken!
Met mijn eczeem gaat het niet zo goed, mama is wel druk op dieet en het is minder als eerst maar het verdwijnt nog niet helemaal. De jeuk is wel een stuk minder geworden en ik zie er wat beter uit maar het blijft tobben met mijn wangetjes. Mama's melk smaakt nog prima maar ze lijkt wel wat dunner nu mama op dieet is, zou dat nu magere melk zijn?
Door mijn laatste groeisprong is mijn wereld weer wat groter geworden en ik moet nu echt gaan werken aan het omrollen en kruipen zodat ik wat mobieler word. Steeds handiger ben ik met het oppakken van allerlei voorwerpen en het daarna met een min of meer vloeiende beweging naar mijn mond brengen. Sabbelen moet ik aan alles dat zich binnen mijn reikwijdte bevind en proeven natuurlijk. Het maakt mij niet uit of het pluche, plastic of levend materiaal is, zoals laatst een neus die onvoorzichtig te dichtbij kwam en ten prooi viel aan mijn mondje. Loulou de poes is nog niet binnen het bereik van mijn grijpgrage vingertjes gekomen maar ze wordt wat onvoorzichtiger dus vandaag of morgen grijp ik mijn kans.
Tijd voor mezelf heb ik ook af en toe nodig om de opgedane ervaringen op mijn gemak te verwerken (en om een weblog bij te houden natuurlijk). De laatste weken ben ik af en toe flink emotioneel, dan kan ik alleen maar huilen en wil ik alleen maar door mama getroost worden. De anderen zijn heus ook heel lief maar mama is wel de meest speciale, zij en ik zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en wij begrijpen elkaar ook helemaal. Dat laatste schijnt in een latere periode van mijn leven tijdelijk wat minder te worden maar dat kan ik me nu echt niet voorstellen.
Gisteren was mijn mama jarig, ze is een kerstmama, en dat hebben we uitgebreid gevierd net als kerstmis. Het lijkt wel alle dagen feest in deze tijd van het jaar en alle ooms en tantes, oma's en mijn grote vriend Casper zijn langsgeweest. Het was reuze gezellig maar af en toe net iets teveel voor mij. Ik ga nu weer een paar dagen rustig aan doen denk ik.
Zo, nu is iedereen weer een beetje op de hoogte van mijn doen en laten, als mijn wifi me niet in de steek laat komt er binnenkort weer een filmpje!

Geen opmerkingen: