donderdag 13 december 2007

Boos appeltje

Al bijna vanaf mijn geboorte heb ik wel iets van uitslag ergens op mij, soms op mijn armen, soms op mijn romp, soms ergens anders en de laatste tijd op mijn wangen. Ik zie eruit als een appeltje met die rode vlekken op mijn wangetjes. Het waren hormoontjes, luieruitslag, warmtevlekjes of andere tijdelijke zaken maar sinds twee weken jeuken mijn wangetjes verschrikkelijk. De huisarts stelde de diagnose: eczeem met als oorzaak een mogelijke allergie. Mama moet nu op dieet, ik wordt gek van de jeuk, krab mezelf open en wordt bij wijze van bonus minimaal zesmaal daags ingesmeerd met verschillende smeersels. In mijn mond jeukt het ook al een tijdje maar dat komt omdat er op een dag tandjes moeten komen zodat ik vast voedsel kan gaan vermalen. Waarom zou je een bewezen product dat bovendien lekker is en waar makkelijk aan te komen is ook houden, nee hoor, de bewezen melk moet eruit en vervangen worden door stom vast voedsel dat vast niet lekker is. Daarbuiten zit ik ook weer midden in een groeistuip en gieren er weer allerlei hormonen door mij heen. Ik geloof dat ik mijn punt duidelijk heb gemaakt, ik heb het niet zo heel erg naar mijn zin, je zou zelfs kunnen zeggen dat ik een tikje chagrijnig ben, ik ben een boos appeltje!

Geen opmerkingen: