zondag 15 juni 2008

De vloer schrobben

De wereld zit vol vreemde en onverwachte dingen voor een welopgevoede baby. Je kruipt erin rond en probeert je omgeving te begrijpen en de dingen een goede plaats te geven in je bovenkamer maar dat is niet altijd even makkelijk. Zo heeft mama laatst een nieuwe rare manier gevonden om de vloer schoon te maken, als ik er zo naar kijk denk ik niet dat deze manier beter is dan de vorige, wel veel leuker, dat dan weer wel.

Door de zwaartekracht vallen er allerlei dingen op onze vloer, gelukkig zijn de meeste dingen weer makkelijk te verwijderen. Bijvoorbeeld mijn speelgoed, je schraapt het bij elkaar en doet het in de speelgoed doos en klaar is Kees (of bij mij thuis, klaar is mama). Je hebt echter ook andere zaken die moeilijker weg te halen zijn, bijvoorbeeld dingen die buiten onder schoenen zijn blijven plakken en binnen plotseling aan de vloer plakken of een aangekoekte Liga nadat ik dit van origine vaste koekje met behulp van sabbelen in een kleverige substantie heb getransformeerd. Ook geweigerde lepeltjes voedsel die ik vlak voordat ze mijn mond ingaan met een perfecte timing heb weggeslagen kom je op onze vloer tegen en dan heb ik het nog niet over onze wandelende haren fabriek Loulou de poes gehad.

Vroeger (was alles beter, ja ook ik ken mijn cliches) maakte mama de vloer schoon met een emmer water en een mop, eerlijk is eerlijk het lijkt me niet een echt leuk karweitje maar wel noodzakelijk en redelijk effectief ook al valt het lange termijn effect wat tegen. Ik denk dat mama het deze week goed zat was en een vrolijkere manier van vloer schrobben zocht.

Ze heeft hiervoor een klein buisje aangeschaft, nog geen tien centimeter groot, met daarin het schoonmaak gereedschap. Een soort van steeltje met een rond dingetje aan het eind, het werkt heel erg simpel: je stopt het gereedschap in het buisje, haalt het er weer uit en baast er tegenaan, dat is alles. Ik moet zeggen dat ik het een heel leuk gezicht vind maar de mop werkt volgens mij toch beter.
.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ha Catinca,

Mooi hè al die belletjes. Ik word er zelf ook altijd heel vrolijk van. Wat heb je trouwens een lieve foto van jezelf bij dit stukje tekst gezet. Veel plezier met je verdere ontdekkingen!

groetjes, Eline