zaterdag 2 februari 2008

Zwolle zonder dollen

Deze week ben ik naar Zwolle geweest om die hele knappe meneer te zien die naar mijn bulten en vlekjes zou gaan kijken. Na de gebruikelijke vertragingen die bij ons aan elke reis vooraf gaan zijn we per automobiel met voldoende voorraden aan deze tocht begonnen. Natuurlijk waren mijn vlekjes en bulten nauwelijks zichtbaar, twee weken geleden zat ik nog helemaal onder. Het schijnt wel vaker voor te komen dat als je bij de dokter bent de klacht plotseling weg is, vooral tandartsen kunnen hier over meepraten. We hadden daar om kwart voor drie een afspraak en geheel traditiegetrouw reden we om iets over half het parkeerterrein op waarna we eerst nog een ponskaartje moesten maken, de weg vragen, buitenom door weer en wind ons bij de afdeling kindergeneeskunde moesten melden en naar de juiste verdieping moesten stijgen. Eerlijk is eerlijk, om klokslag kwart voor drie stonden we voor het luikje van de assistente wat op zich al een medaille voor superstrakke planning (maar dan zonder echt plan) waard is. Even later mochten we bij de dokter naar binnen. Letten jullie even op witte mensen: deze meneer had allereerst een hele vriendelijke uitstraling, hij heeft mij met het nodige respect behandeld en niet onverwacht in mij geknepen of, erger nog, in mij geprikt. Zo kan het dus ook! De behandeling is simpel, zolang men mij vet houdt en bij het verschijnen van bulten en vlekken deze meteen onderdrukt met een klasse twee smeersel dan moet mijn eczeem redelijk onder controle zijn, en in fase twee kunnen mama en ik dan kijken of ik vreemd reageer op koeienmelk en kippeneieren.
Nu we het toch over voedsel hebben, ik had jullie al verteld dat ik met vaste hapjes begonnen ben. De eerste uitslag van de eetbaarheid van vaste hapjes is als volgt:
appel en peer: doe die maar niet,
wortel: mja over dit hapje ben ik nog niet zeker, ze zijn niet onaardig maar een topper is het ook niet,
banaan: daar mag je mee aankomen, het eet wat lastig maar heel erg lekker,
broccoli: mijn favoriet, het heeft een handig handvat, een goede sabbelfactor en een prima smaak. Wel een nadeel van al deze hapjes is dat ikzelf en mijn directe omgeving er na het nuttigen van een vast hapje er heel anders uitzien. Hieronder is een voorbeeld van de broccoli make-over!
.

Geen opmerkingen: